الدلالة الصوتية في الرد على الكفّار في النص القرآني

Phonetic significance in responding to the infidels In the Quranic text

Authors

  • الأستاذ الدكتور حيدر عيدان جامعة الكوفة – كلية الآداب
  • الباحث ظافر عبد الواحد جامعة الكوفة - كلية الآداب

Keywords:

الدلالة, الصوت, السياقات, التأويلات, الكفار, phonetic, mentioned, significance, specific, introducing

Abstract

يدرس هذا البحث الدلالة الصوتية في الرد على الكفّار في النص القرآني الكريم، من خلال النظر إلى السياقات التي وردت فيها، ومحاولة تقديم تأويلات للمسارات التي جاءت بها تلك الردود، وذلك باختيار نماذج من النصوص القرآنية التي تحتوي دلالة صوتية وتحليلها، وقد اقتضى هذا ذكر الآية القرآنية، ومتابعة أهم قضايا الصوت في الرد على الكفار في النص القرآني، مع الربط بينها وبين الآيات التي تشترك معها مكونة أسلوبا معيناً، وذكر أهم الخصائص التي ميزت هذا الجانب عن غيره، فضلاً عن التعريف بالمصطلحات التي لها ارتباط بموضوع البحث .

This research studies the phonetic significance of responding to the infidels in the noble Qur’an text, by looking at the contexts in which they are mentioned, and trying to provide interpretations of the paths in which these responses that mentioned , by choosing samples from Qur’anic texts that contain a phonetic significance and analyzing them ,This necessitated mentioning the verse of The Qur’an, and following up on the most important issues of voice in responding to the infidels in the Qur’an text, with linking them to the verses that they share with them forming a specific style, and mentioning the most important characteristics that distinguished this aspect from others, as well as introducing the terms that are related to the topic of the research.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2022-06-19

How to Cite

عيدان ا. ا. ح. ., and عبد الواحد ا. ظ. . “الدلالة الصوتية في الرد على الكفّار في النص القرآني: Phonetic Significance in Responding to the Infidels In the Quranic Text”. The Arabic Language and Literature, vol. 35, no. 1, June 2022, pp. 16-1, https://journal.uokufa.edu.iq/index.php/arll/article/view/3701.