The Effect Of The American Behaviorism School In Political Theory

Authors

  • Jameel Haleel Nehmeh Al-Mualla University of Kufa - College of Arts
  • Mohammed Ahmed Ali Abu Al-Nawaeer University of Kufa - College of Arts

Keywords:

Behaviorism, Political, behavior, political theory, empiricism in the human sciences, scientific political theorizing

Abstract

في النظرية السياسية المعاصرة ، تميل معظم أدبياتها إلى الاسترشاد بالفكر السياسي الساعي إلى المزيد من الواقعية والوضوح لتجنب مناهج الفلسفة التأملية أو الأخلاق القيمية الخالصة. وقد كانت الدعوة إلى دراسة التطورات السياسية الموضوعية قد بلغت ذروتها في القرن العشرين عندما طالب المنظرون بإخضاع الدراسة السياسية وأساليب البحث للطرق العلمية التجريبية البحتة. أدى ذلك إلى ظهور مصطلحات ومفاهيم جديدة في مجال النظرية السياسية مثل السلطة والقوة و والتصويت كمفاهيم محايدة بدلاً من كونها قياسية ، من منطلق الأهمية الكمية التي يمكن إخضاعها لها. ارتبط هذا بظهور المدرسة الوضعية المنطقية التي تتعارض مع الفلسفة المثالية. أدت هذه التطورات إلى ظهور المدرسة السلوكية في القرن العشرين في مجال علم النفس التجريبي. بما في ذلك الدراسات السياسية حيث أرست الاتجاهات العلمية في التعامل النظري مع الظواهر السياسية ، والتي انتصرت نوعا ما على النظرية السياسية الكلاسيكية التي لم تستطع تقديم البيانات الكمية التي يمكن أن تخضع لمنهج يقبله العقل العلمي التجريبي الحديث.

In the contemporary political theory, it is directed to the political thought seeking for more reality and obviousness to avoid the speculative philosophy or the pure ethic. Calling for studying objective political developments had reached its climax in the twentieth century when the theorists demanded to submit the political study and research methods to the pure experimental scientific methods. This resulted in the appearance of new terms and concepts in the field of the political theory such as power, authority, uniformity and voting as neutral rather concepts, than standard, out of the quantitative significance. This was associated with the rise of the logical positive school that opposite philosophy. These developments resulted in the rise of behaviorism, in the twentieth century in the field of experimental psychology. including the political studies where it established the scientific trends in the theoretical dealing with the political phenomena, defeating the classical political theory which could not present the data that could be subjected to a methodology accepted by the modem scientific reason.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2022-09-05

How to Cite

Al-Mualla, J., and M. Abu Al-Nawaeer. “The Effect Of The American Behaviorism School In Political Theory”. Kufa Arts Journal, vol. 53, no. ج1, Sept. 2022, pp. 34-1, https://journal.uokufa.edu.iq/index.php/kufa_arts/article/view/10260.