اثر برنامج في الإرشاد المهني في تنمية الوعي المهني لدى طلبة المرحلة الإعدادية
DOI:
https://doi.org/10.36327/ewjh.vi20.9069Abstract
استهدف البحث معرفة اثر برنامج في الإرشاد
المهني في تنمية الوعي المهني لدى
طلبةالمرحلة الإعدادية في محافظة النجف
الاشرف للعينة ككل ، ووفق متغير الجنس ،
وتكونت عينة البحث من) 27 ( طالبا وطالبة
بواقع ) 63 ( طالبا و) 63 ( وطالبة وللدوام
7412 ، تم - الصباحي ، للعام الد ا رسي 7410
اختيارهمبطريقة العشوائية ،وتم توزيعها عشوائيا
إلى ست مجاميع تجريبية ومجموعتين
ضابطتين،ولتحقيق أهداف البحث ، تم بناء
مقياس للوعي المهني ، بعد استخ ا رج الصدق
بأنواعه ]الصدق الظاهري ، والصدق البنائي
من خلال الصدق التميزي والاتساق الداخلي
للفق ا رت والثبات بطريقة إعادة الاختبار للمقياس،
وبناء برنامج في الإرشاد المهني بنماذج ثلاث
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 اميرة جابر الجوفي
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
which allows users to copy, create extracts, abstracts, and new works from the Article, alter and revise the Article, and make commercial use of the Article (including reuse and/or resale of the Article by commercial entities), provided the user gives appropriate credit (with a link to the formal publication through the relevant DOI), provides a link to the license, indicates if changes were made and the licensor is not represented as endorsing the use made of the work.