برامج علاقات الزبون وأثرها في إسعاد الزبون: دراسة تحليلية لأراء عينة من زبائن شركة زين للأتصالات
DOI:
https://doi.org/10.36325/ghjec.v15i2.5401Abstract
المستخلص
تناولت هذه الدراسة برامجعلاقاتالزبونوأثرهافيإسعادالزبون ، وحاول هذا البحث تقديم اطار نظري لمتغيري البحث اعتمادا على ما قدمه المنظرين في هذا المجال، واطار عملي تحليلي لأراء عينة من زبائن (نقاط البيع المباشر) شركة زين العراق للاتصالات اللاسلكية بلغت (403) زبون. وتم التعبير عن متغير برامج علاقات الزبون كونه متغيراً مستقلا من خلال ثلاث متغيرات فرعية هي (البرامجالمالية،البرامجالاجتماعية،البرامجالهيكلية)، اما إسعاد الزبون كمتغير مستقل فهو أحادي البعد. وقد استخدم البحث الاستبانة كأداة قياس اساسية لجمع البيانات التي وظفت لاختبار فرضيات الدراسة من خلال استخدام نمذجة المعادلة الهيكلية وفق اسلوب تحليل الانحدار. وقد توصل البحث الى مجموعة من الاستنتاجات والتوصيات ذات العلاقة بمتغيرات البحث.
Customer relations program and its impact on the customer delight: An analytical study of the views of a sample of Customers in Zain
Abstract
This study addressed Customer relations program and its impact on the customer delight, and Try this research provide a conceptual framework for the research variables depending on an introduction theorists in this field, and Analytical framework of the opinions of a sample of customers (direct sales points) Zain Iraq for wireless communications amounted to (403) customer. Has been expressing a Customer relations programs variable as the independent variable through three sub-variables (financial programs, social programs, and structural programs), either the customer delight as an independent variable it is one dimensional. The study has used the questionnaire as a basic tool for collecting the data, which was hired to test the hypotheses of the study through the use of the Structural Equation Modeling Method according to the Regression Analysis Manner.The research has reached a set of conclusions and recommendations related to the search variables.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 حسين علي عبد الرسول, خمائل محسن حمزة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
which allows users to copy and create excerpts and summaries, and thus create new scientific works from the article or modify it and benefit from the scientific material, provided that the user refers to the link to the original article