الصحة النفسية لدى طالبات الجامعة بين استعمال المكياج والامتناع
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i33.4707Abstract
لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 05‚0 بين طالبات الجامعة اللواتي يضعن واللواتي يمتنعن عن وضع المكياج في مستوى مكونات الصحة النفسية التي يشتمل: المرونة الذهنية, وتعديل الأهداف والسعي لأهداف نبيلة, وتمتع الاستقلالية عن الآخرين, والشعور بالمسؤولية تجاه الآخرين.
توجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 05‚0 بين طالبات الجامعة اللواتي يضعن واللواتي يمتنعن عن وضع المكياج في مستوى مكونات الصحة النفسية التي يشتمل : التبصر بالأمور, وتبني فلسفة موحدة, والتعلم من الخبرة السابقة, والشعور بالحيوية والنشاط, وإدراك الذات, وإشباع الرغبات بصورة مقبولة, وضبط النفس والتحكم بالانفعالات الحادة, والإدراك العقلاني للواقع, والشعور بالسعادة, والشعور بالطمأنينة, وامتلاك أهداف واقعية, والصحة نفس جسمية, وتقبل الذات, والاعتماد على النفس في حل المشكلات, وتحمل مسؤولية الأفعال, وإقامة علاقات حميمة, لصالح الطالبات اللواتي يمتنعن عن وضع الماكياج.
- There were no statistically significant differences at (0.05) level of psychological health among makeup users and makeup nonusers (university (she-)students) along the dimensions of the psychological health (mental liability, goal-modifying to attain noble reaches, independence, responsibility towards others).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)