المنهج الرياضي في الدرس الصوتي
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i24.4723Abstract
ويخلص الباحث إلى أنّ ما توصل إليه الخليل (رحمه الله تعالى) إلى إيجاد علاقة رياضية منطقية بين مخارج الأصوات وشدتها بمخطط بياني رياضي , توضح الأبعاد الدلالية للألفاظ بالقيم العددية التي لا تقبل الخطأ أو الشك وهذا مما يوحي لنا بمنطقية اللغة العربية وعقلانيتها , وإن الحل الرياضي قد أوضح بالأرقام الفارق الدلاليّ بين الجذور اللغوية ليبيّن الفروق الدقيقة, وكأن الرقم كان دالة على مواضع القرب والبعد في دلالات الألفاظ .Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)