اثر استخدام المنضدة الرملية في تحصيل طلاب الصف الثاني متوسط في مادة التاريخ العربي الاسلامي
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i8.4776Abstract
تعد مادة التأريخ العربي الاسلامي من المواد التي تهتم بدراسة المجتمعات وتطورها ، فهو اداة لدراسة الماضي وفهم الحاضر والتطلع للمستقبل ، والملاحظ ان طرائق التدريس المستخدمة في وقتنا الحاضر ذات طبيعة إلقائية في أغلب المواد الدراسية وخصوصاً (مادة التأريخ العربي الاسلامي) لذا لم تكن مجدية .
ان طريقة المنضدة الرملية مهمة ومجدية في إغناء مادة الدرس ، لذا فان البحث يقدم فعالية مهمة تهدف الى معرفة اثر استخدام المنضدة الرملية مع طريقة المحاضرة في تحصيل طلاب الصف الثاني المتوسط في مادة التأريخ العربي الاسلامي .
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)