اثر التعلم التعاوني في تحصيل طلاب الصف الثاني متوسط في قواعد اللغة العربية
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i8.4779Abstract
يهدف هذا البحث الى التعرف على اثر التعليم التعاوني في تحصيل طلاب الصف الثاني المتوسط في مادة ( قواعد اللغة العربية ) ، فقد استخدم الباحث الاسلوب التجريبي منهجاً للبحث وقد اعد اختباراً تحصيلياً مؤلفاً من ثلاثين فقرة في ضوء محتوى الموضوعات النحوية والاهداف السلوكية , وبعد ذلك حسب ثبات هذا الاختبار بطريقة التجزئة النصفية اذ بلغ المعدل 82% فأوضحت النتائج فاعلية التعلم في ان الطلاب في مجموعات يشعرون بانهم يؤدون واجباتهم بصورة جماعية وفاعلة .Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)