دراسة مقارنة لنسبة تعلم الاداء الفني لفعالية دفع الثقل لطالبات التربية الرياضية
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i30.5108Abstract
إن فعالية دفع الثقل أحدى فعاليات الساحة والميدان التي تتطلب مستوى عالي من الاداء الفني ، مما يحتاج إلى جهد كبير من المدرس والمتعلمين لاتقان الاداء بشكل جيد والاحتفاظ به لاطول مدة زمنية ، وإن الأداء الفني لدفع الثقل يتكون من عدة مراحل فنية ومن أهمها مرحلة الزحلقة ووضع الدفع والدفع .
وتكمن أهمية البحث في العمل على التعرف على نسبة التعلم والاحتفاظ للطالبات خلال مدد زمنية بما تعلمن من الاداء الفني لفعالية دفع الثقل لمعرفة مدى جدوى المناهج المتبعة في التعلم فضلاً عن تكوين صورة مستقبلية لاحتفاظ التعلم لمدد مستقبلية .
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)