التخطيط الاستراتيجي ودوره في تحقيق الميزه التنافسية
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i19.5338Abstract
للتخطيط الاستراتيجي اهمية كبيرة كونه يساعد المنضمات بالبيئة الخارجية والمنافسين بها ,لذلك يحاول هذا البحث من خلال فرض ان هناك علاقة ارتباط وكذلك علاقة تأثير ذات دلالة احصائية بين التخطيط الاستراتيجي والميزة التنافسية , متخذا من شركة السمنت الجنوبية مجالا للبحث وفق اساليب احصائية ميدانية وصفية واستدلالية خلال مدة ثلاثة اشهر من عام 2009 , وقد خلص البحث الى جملة من التوصيات منها ضرورة اعتماد المنظمات على تخطيط استراتيجي محدد وان تدرك تلك المنظمات انه ليس هناك ميزة تنافسية ثابتة.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)