مدى تحقق المعايير القومية للتربية العلمية الامريكية (NSES) في محتوى كتب الفيزياء للمرحلة المتوسطة في العراق
DOI:
https://doi.org/10.36327/ewjh.vi13.8935Abstract
يهدف البحث إلى التعرف على مدى تحقق المعايير القومية للتربية العلمية الأمريكية (NSES ) في محتوى كتب الفيزياء للمرحلة المتوسطة في العراق ,عينة البحث هي كتب الفيزياء للصفوف(الأول والثاني والثالث), وحلل الباحث المحتوى وفق أداة تم بناؤها من قبله ,وبعد التحليل توصل الباحث الى ان تحقق المعايير القومية للتربية العلمية الأمريكية كانت بنسب (متوسطة) للصفوف الثلاث وفي ضوء النتائج توصل الباحث الى مجموعة من الاستنتاجات والتوصيات.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 مهند عبد الحسن رهيو الزبيدي
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
which allows users to copy, create extracts, abstracts, and new works from the Article, alter and revise the Article, and make commercial use of the Article (including reuse and/or resale of the Article by commercial entities), provided the user gives appropriate credit (with a link to the formal publication through the relevant DOI), provides a link to the license, indicates if changes were made and the licensor is not represented as endorsing the use made of the work.