قلق العنف وعلاقته بالدافعية للتعلم
DOI:
https://doi.org/10.36327/ewjh.vi20.9073Abstract
يرمي البحث إلى معرفة مدى قلق العنف
وعلاقته بالدافعية للتعلم لدى طلبة المرحلة
الجامعية.
ولتحقيق أهداف البحث قامت الباحثتان بتطبيق
مقياس قلق العنف بعد استخ ا رج صدقه وثباته و
القوة التمييزية لفق ا رته وتطبيق مقياس الدافعية
للتعلم بعد استخ ا رج صدقه وثباته والقوة التميزية
لفق ا رته على عينة بلغت ) 011 ( طالب وطالبة
جامعيين وتم اختيارهم بالطريقة العشوائية الطبقية
من طلبة جامعة الكوفة كلية التربية . –
بعد معالجة البيانات إحصائي ا بأستعمال الاختبار
التائي لعينة واحدة والاختبار النائي لعينتين
مستقلتين ومعامل ارتباط بيرسون توصل البحث
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 فاطمة عبد الامير الفتلاوي, ايثار عبد المحسن قاسم المياحي
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
which allows users to copy, create extracts, abstracts, and new works from the Article, alter and revise the Article, and make commercial use of the Article (including reuse and/or resale of the Article by commercial entities), provided the user gives appropriate credit (with a link to the formal publication through the relevant DOI), provides a link to the license, indicates if changes were made and the licensor is not represented as endorsing the use made of the work.