اثر عناصر المزيج التسويقي المصرفي في المكانه الذهنية للزبون دراسة تطبيقية في مصرف الائتمان العراقي المدرج في سوق العراق للاوراق المالية
DOI:
https://doi.org/10.36322/jksc.v1i28.5130Abstract
يعد التسويق المصرفي حقلاً من حقول المعرفة التسويقية الحديثة التي حظيت باهتمام كبير من قبل الكتّاب والباحثين، نظراً لما يتصف به هذا الحقل من تخصصية شديدة ودرجة من التقاطع المصرفي بين مجموعة من المعارف العلمية، كالتسويق والعلوم المصرفية والمالية من جانب، وللدور الحيوي الذي يقوم به التسويق المصرفي وبما يتضمنه من عناصر في دعم الكيان المصرفي ونجاحه واستمراره، من جانب آخر فقد أدركت المصارف أهمية هذا الدور، خاصة مع ما تتصف به الخدمة المصرفية من خصائص تكاد تنفرد بها عن سواها من الخدمات الأخرى.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 مركز دراسات الكوفة
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Permit others to distribute and copy the manuscript, to create extracts, abstracts, and other revised versions, adaptations, or derivative works of or from the manuscript (such as a translation), to include in a collective work, to text or data mine the article, even for commercial purposes, as long as they credit the author(s), do not represent the author as endorsing their adaptation of the article, and do not modify the article in such a way as to damage the author''''s honor or reputation. Further details are found at Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)