Employing persuasion strategy to develop young audiences’ awareness of the ethics of digital advertising
DOI:
https://doi.org/10.36317/kja/2024/v1.i59.14896Keywords:
digital advertising, persuasion, awarenessAbstract
Advertising is generally a form of persuasive communication and uses language strategies, symbols, images, music and sound to change consumer behavior towards goods and services. It also uses attitudes and trends and adopts new consumer values. The audience is on every side and uses positive and sometimes negative values and patterns. As well as the adoption of persuasive methods and strategies in advertising messages. Hence, the research problem of our study was formulated, which is the extent to which persuasion strategies can be employed. In educating the student public about the ethics of digital advertising by describing one of the communication activities that aims to influence the behavior of the consumer and convince him to purchase goods and commodities. By conducting a scientific experiment on a group of students from the Department of Information / College of Arts / University of Anbar, which consisted of (30) items, it was reached There are scientific differences in favor of persuasive methods and their role in developing public awareness of the ethics of digital advertising and the extent to which they are taken into account in the content in building the advertising message, which gives clear and positive indications regarding the importance of the active and positive role of persuasion in achieving the goal of digital advertising in particular.
Downloads
References
بيغل، جوناثان، (2011)، مدخل الى سيمياء الاعلام، ترجمة د. محمد شيا، المؤسسة الجامعية للدراسات والنشر، بيروت، لبنان
العالم، صفوت (2007)، مقدمة في الاتصال الاعلاني، دار النهضة العربية، القاهرة، مصر
عبيدات محمد، ابو نصار محمد، مبيضين عقيلة (1999)، منهجية البحث العلمي، القواعد والمراحل والتطبيقات، دار وائل للطباعة، عمان، الاردن
عقيل، حسين عقيل (1999)، فلسفة مناهج البحث العلمي، مكتبة مدبولي، القاهرة، مصر
البكري، فؤادة (2004)، العلاقات العامة في المنشآت السياحية، عالم الكتب، القاهرة، مصر
الصحن، محمد فريد (2002)، الإعلان، الدار الجامعية للطبع والنشر والتوزيع، الاسكندرية، مصر
Charles w.lamp.Jr,Joseph f.hair,Jr,carl McDaniel,(2000)Marketing: south- western college publishing, Washington,united states.
الحديدي، منى (2002)، الاعلان، الدار المصرية اللبنانية، القاهرة، مصر
أبو فارة، يوسف (2001)، التدقيق التسويقي، الأدبية للطباعة والنشر عمان، الاردن،
الشربيني، عبير (2009)، العلاقات العامة بين العلوم والفنون دار النهضة العربية، القاهرة، مصر
العادلي، مرزوق عبد الحكيم العادلي (2004)، الإعلانات الصحفية دراسة في الاستخدامات والاشــــباعات، دار الفجر للنشر والتوزيع، القاهرة، مصر
الشعراوي، عايد فاضل (2007)، الإعلان والعلاقات العامة، دراسة مقارنة، المؤسسة الجامعية للنشر، بيروت، لبنان 34.
عباس، زينب ليث (2023)، الاعلان المعاصر بين اغراء المستهلك وتشكيل العقول، قارات للنشر والتوزيع، بغداد، العراق.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 علي عبد الهادي عبد الأمير، عبد الستار حميد جديع
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.