(مقدمة ل) السرد أسلوب لتحسين تعليم الرياضيات

المؤلفون

  • Gholamreza Rafataneshan عضو علمي في قسم العلوم الأساسية في جامعة فرهنجيان – طهران رسول بهنام أستاذ مساعد للعلوم الإنسانية في جامعة فرهنجيان – طهران

DOI:

https://doi.org/10.36317/kaj/2019/v1.i39.805

الكلمات المفتاحية:

math education، storytelling، , learning، academic failure

الملخص

This research has been conducted to find out whether if it is possible to improve mathematic education by storytelling. To help to attain this goal, two research methods;the qualitative research and observational method;have beenused in one of the mathematics classes during one semester. The results demonstrated a positive influence ofstorytelling on mathematics teaching.With this method teacher can create a positive environment in the class, capture the class's attention and ease the mathematictraining. This method helps to get a remarkable progress in students’ concentration and to grasp students' attention, which encourage the students to participate more in teaching process and forget less the taught concepts after the class.

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

التنزيلات

منشور

2021-08-24

كيفية الاقتباس

Rafataneshan, Gholamreza. "(مقدمة ل) السرد أسلوب لتحسين تعليم الرياضيات". مجلة آداب الكوفة, م 1, عدد 39, أغسطس، 2021, ص 19 –28, doi:10.36317/kaj/2019/v1.i39.805.

المؤلفات المشابهة

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.