The Role of E-marketing on Achieving flexibility in performance An applied research in the National Insurance Company

Authors

  • Prof. Dr. Kholoud Hadi Abboud Al-Rubaie University of Baghdad / Higher Institute of Accounting and Financial Studies
  • Researcher Ali Muhammad Jabr University of Baghdad / Higher Institute of Accounting and Financial Studies

DOI:

https://doi.org/10.36322/jksc.v1i68.11455

Keywords:

E-marketing, Performance flexibility, the National Insurance Company

Abstract

This research seeks to know the extent to which e-marketing contributes to achieving the flexibility of performance of the National Insurance Company, as well as the insurance companies, in light of the outbreak of the Corona pandemic. Technical Oversight Most companies put real estate companies back in stock.

Determining the role of e-marketing in achieving performance flexibility An applied research in the National Insurance Company, leading to distribution, As well as the low design, which makes it possible to be study offices in Iraq. Deficiencies in visualizing and realizing the depth of the relationship between the role of e-marketing and performance flexibility.

The research sample included ( 62 ) forms distributed in the National Insurance Company, and the questionnaire was used as a main tool for information and data collection and analysis by the statistical program ( Spss ). The study of factors linking the correlation coefficient and the treatment with the correlation coefficient was tested.

In order to answer the queries and questions of the subject of the study studying the correlation and influence relationships between the main research variables, we were able to reach a set of results, the most important of which were.

The presence of correlations and the impact of some research variables ( independent and dependent ), in addition to the presence of the effect of e-marketing on internal societies.

Finally, the researcher gave a sentence;

The divisions and subsidiaries of the company feed the management with the information nearby, as well as, moreover, good quality in your area of ​​focus and thus improve the quality of production.

Downloads

Download data is not yet available.

References

اولاً: المصادر العربية:

I. الكتب:

أبو القاسم ، محمد أحمد ( 2000 ) " التسويق عبر الإنترنت"، دار الأمين ، القاهرة .

أبو فارة ، يوسف احمد ( 2007 ) "التسويق الالكتروني : عناصر المزيج التسويقي عبر الانترنيت" ، الطبعة الثانية ، دار وائل للنشر والتوزيع ، عمان ، الأردن.

أبو قحف ، عبد السلام وآخرون ( 2006 ) "التسويق" ،المكتب الجامعي الحديث ، الإسكندرية .

حافظ ، محمد عبد ( 2009 ) "التسويق عبر الانترنيت " ، ط1، دار الفجر للنشر والتوزيع ، القاهرة .

الصيرفي ، محمد ( 2007 ) "التسويق الالكتروني " الطبعة الاولى ، دار الفكر الجامعي ،الإسكندرية.

محمد علي ، احمد شعبان، 2021 " ( دار التعليم الجامعي للطباعة ) ، الاسكندرية .

II: البحوث والدراسات :

III : الدوريات والمؤتمرات والملتقيات:

الزهيري , احمد خلف ، (2011) ،" تاثير التسويق الالكتروني في عناصر المزيج التسويقي للخدمة التامينية "، بحث لنيل شهادة الدبلوم العالي المعادل للماجستير في التأمين ، المعهد العالي للدراسات المالية والمحاسبية ، جامعة بغداد .

الزيدي , ناظم جواد ، والخزرجي، قصي اسماعيل ( 2016 )" دور المرونة التنظيمية وانعكاساتها في الاستجابة لتحقيق متطلبات الاداء العالي { بحث ميداني في قطاع البلديات }", رسالة ماجستير, جامعة بغداد, كلية الادارة والاقتصاد .

الصرايرة , اكثم عبد المجيد و الغريب رويدة خلف ( 2010 ) اثر وظائف ادارة الموارد البشرية في الابداع التنظيمي كما يراها العاملون في شركة الاتصالات الاردنية : دراسة حالة , المجلة الاردنية في ادارة الاعمال المجلد ( 6 ) العدد ( 4 ) .

عبيرات ، مقدم والخير، ميلود زيد،(2005) ،"طريق جيمس وتوجيه نحو الأداء المميز في القرارات في ظل إدارة مخاطر الثورة الاليكترونية " المؤتمر العالمي الدولي حول الاداء المتميز للمنظمات والحكومات , ورقلة .

عمران علي ومصطفى احمد ، التسويق الالكتروني واثره على جودة الخدمات المصرفية ، المجلة العربية ، العدد 17 المجلد الثاني ، اوت 2015 ص 159 .

العنزي , سعد علي حمود و العطوي , عامر على حسين ( 2013 ) ادارة التناقضات , الطبعة الاولى , الذاكرة للنشر والتوزيع , بغداد , شارع المتنبي.

كمال ، رزيق ، (2002)، "التسويق الإلكتروني" ، فعاليات الملتقى الدولي بكلية العلوم الاقتصادية، جامعة وهران

ثانيا : المصادر الاجنبية : foreign sources

) Wuhan , P,R, (2006 ) , The Role of flexibility in choosing the technological innovation Approaches , schools of Business Hubei university , pp , 63-69.

Metzner , Floris (2010 ) Matching organizational flexibility demands and employee flexibility – A first step towards an unifying framework for labour flexibility , University of Twente , School of Management and Governance Business Administration (HRM) , Master Thesis.

Floris , Metzner, (2012), Matching organizational flexibility demands and Employee flexibility A first step towards on unifying frame work for labor flexibility , Business Administration ( HRM ) , Master thesis , university of Twente.

Fernández , Susana and la Lastra , Pérez de and Alcázar ,Martín , Fernando and Gardey , Gonzalo Sánchez (2014 ) Functional Flexibility in Human Resource Management Systems:Conceptualization and Measurement , International Journal of Business Administration , Vol. 5, No. 1; 2014 .

Gunsel , ayse and Acikoz , Atif and Tuket, Ayca and Ogut , Emine (2012 ) The Role Of Flexibility On Software Development Performance: An Empirical Study On Software Development Teams , International Strategic Management Conference , Kocaeli University, Kocaeli, 41380, Turkey.

WEERDT, NIELS VAN DER ( 2009 ) Organizational Flexibility for Hypercompetitive Markets, Erasmus University Rotterdam. 14- Bauer , Thomas K( 2004 ) High Performance Workplace Practices and Job Satisfaction: Evidence from Europe , RWI Essen, Ruhr University of Bochum,CEPR and IZA Bonn.

Shimizu , Katsuhiko and A. Hitt , Michael ( 2004 ) Strategic flexibility: Organizational preparedness to reverse ineffective strategic decisions ,Academy of Management Executive, 2004, Vol. 18, No4, School at Texas A&M University.

Kozjek, Tatjana, & Ferjan, Marko, (2015), Organizational Flexibility, Employee Security, and Organizational Efficiency – a Case Study of Slovenian Public and Private Sector Organizations, Research papers,

Published

2023-03-14

How to Cite

Al-Rubaie, K. and Jabr, A. (2023) “The Role of E-marketing on Achieving flexibility in performance An applied research in the National Insurance Company”, Journal of Kufa Studies Center, 1(68), pp. 341–372. doi: 10.36322/jksc.v1i68.11455.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.